Drakensang: Řeka času – tvorba postavy

25.02.2011 12:38

Na začátku hry je důležité si uvědomit, že hra není o jedné hráčově postavě, ale o týmu. Hráč by si tak měl vytvořit postavu, která v partě doplní ty dovednosti, které ostatní postavy neumějí. V manuálu je hráč seznámen s postavami, které můžou sdílet hráčovo dobrodružství. Bohužel se v něm už nepíše, kdy tomu tak bude a jaké konkrétní dovednosti ovládají. A už vůbec nejsou v manuálu psané jejich vlastnosti. Proto jsem si sestavil tabulku „Drakensang 2 - postavy.xls“ všech těchto údajů.

Je důležité podotknout, že jedna postava z party zemře. Jedná se o událost na začátku hry, tak tím snad moc neprozrazuji z příběhu. Jedná se o kouzelnou lučištnici Fayris nebo mága Jakkona. Kdo z nich zůstane na živu, je volba hráče (záleží na tom, koho půjde zachránit jako prvního).

Kdo se již podíval na tabulku, možná pochopil, že je rozumné si ponechat lučištnici Fayris pro její znalost přírody a léčivých kouzel. Postava hráče se tak nebude muset na začátky hry učit dovednosti (zvýrazněno červeně a oranžově), které v případě zachránění Jakkona budou hráči chybět a nezbude mu nic jiného, než se bez nich obejít.

Co hráči přinese Fayris? Předně je to skvělá schopnost pokládat pasti. Natrhat bylinky na lektvary pro ni taky není problém. Skolenou zvěř umí stáhnout z kůže a vykuchat. No a k tomu léčení, léčení otrav a podpůrná kouzla. Pro boj používá luk a skvěle zachází s dýkou.

Jakkon je mág, který nepřítele zapálí nebo vyvolá ohnivého elementála. Nepřítele také umí v boji uspat. V podstatě zvládne jakékoli kouzlo. Pro boj zblízka používá hůl, kterou není radno podceňovat. Co je ale nejpodstatnější ovládá dovednost Tajemné vědy, která ovlivňuje dialogy ve hře a umožňuje identifikovat kouzelné předměty. Je nutné podotknout, že Jakkon se snadno naučí sbírat bylinky nebo stahovat zvěř (učitel je dostupný na začátku hry). Navíc bude v těchto dovednostech lepší než Fayris, díky vyšší Odvaze, Důmyslu a Intuici. K tomu stačí se naučit léčení a léčení otrav a hráč získá téměř to samé, co nabízela Fayris.

Jakou postavu by si měl hráč tedy zvolit? Ideální by byl bojovník, co ovládá kouzla, kopí a kuši. Jenže taková postava ve hře není. Nejblíže se podobá Elf šermíř, který má kopí již od začátku a umí kouzlit. Negativa jsou, že není moc inteligentní a neumí Smlouvat.

Já první hru začínal s lučištníkem a po záchraně Fayris se ukázalo, že se naše postavy moc neliší. Proto jsem začal znovu s trpaslíkem profese Zákopník, ke kterému se Fayris dobře hodí. Jenže s příchodem trpaslíka Forgrimma nastala opět shoda postav. Přesto jsem hrál dál a dva trpaslíci byly vhod. Jenže pak přišel do party Ardo a já opět začal přemýšlet o tom, zda je třeba mít 3 bojovníky.

Proto jsem začal vytvářet tabulku dovedností a vlastností, abych si vše ujasnil a vytvořil si postavu, pro vyváženou partu. Nyní hraji za Elfa Šermíře. Což je bojovník, který umí kouzlit, léčit a rozumí přírodě. Dal jsem si tedy ženu, aby parta nebyla samý chlap, když jsem se rozhodl pro záchranu Jakkona. Jediná výtka k Elfovi Šermířovi směřuje k nízké Odvaze, Důmyslu a Intuici, což způsobuje, že není tak šikovný v přírodních dovednostech.

 

Fayris – půlelfí hraničářka

Do party se přidá na levelu 2, při plnění úkolu „Noční úkol“, ve městě Nadoret.

 

Jakkon – inteligentní mág

Do party se přidá na levelu 2, při plnění úkolu „Noční úkol“, ve městě Nadoret.

 

Forgrimm – bojovník

Bojovník, který vzniklé situace řeší skrze sekyru.

První možnost přidání do party je na levelu 3, při plnění úkolu „Jen clo nestačí“, nebo později při plnění toho samého úkolu akorát po boku kapsáře Cana v celnici Thurstein.

 

Cano – kapsář

Zloděj, který je všemi mastmi mazaný.

První možnost přidání do party je na levelu 3, při plnění úkolu „Jen clo nestačí“, nebo později při plnění toho samého úkolu akorát po boku trpaslíka Forgrimma v celnici Thurstein.

 

Ardo – bojovník

Diplomacie, komunikace a vytříbené chování jsou mu nejblíže. Dále vyniká v boji s mečem.

Do party se přidá až později na levelu 8.

Nejvyváženější složení čtyřčlenné party vidím následně: Hráč jako elfí šermíř/ka, Jakkon, Cano a Ardo.

 

Režim expert

Při vytváření postavy je naprosto zásadní. Dá se v něm nastavit mnoho důležitého. Ten hráč, který si dá tu práci a čas, pozná hned na prvních krocích hrou výraznou změnu. V první řadě je třeba pojmenovat svou postavu a po té až vstoupit do Režimu expert.

Po vstupu se může hráč seznámit s obsahem inventáře zvolené postavy, dovedností, bojových dovedností, speciálních dovedností a kouzel. Každá rasa a povolání je má jiné. Vlevo dole jsou k vidění „Bonusy/Postihy“, které lze odebírat a přidávat. Aby šel odebrat případný postih, je třeba prvně uvolnit dostatek bodů. Lze toho dosáhnout snížením různých dovedností, nebo odebráním „Bonusů“ postavy. Osobně jsem dal přednost „Bonusům“ před „Postihy“, které budou už navždy spojené s postavou, viz tabulka, sloupec Elf šermíř“. V kolonce "Bojové dovednosti" jsem se zaměřil pouze na jednu zbraň, tu aktuálně používanou (v případě rasy Elf šermíř je to kopí) a ostatní snížil na minimum. Ušetřené body jsem pak využil k vylepšení postavy.